[English]
2019. Two-person exhibition with Matías Amici at Casa Andacollo.
8 images in aluminum frames. Lithography on Fabriano 300g, photolithography on Fabriano 300g, aluminum photolithography plate, drawing on 300g cotton paper, and giclée print on 300g cotton paper. Variable dimensions.
First the Last - text by Matías Amici
Let’s think of an archaeological excavation. Let’s quickly agree that the first thing we would find is the last thing that happened. This seemingly obvious fact—first the last—already disrupts narrative logic, opening up to the simultaneous encounter of things, perhaps the most important possibility of flatness as an approach. [...] Jackson swiftly appropriates his everyday surroundings, drawing inspiration from everything from a slow WiFi connection and informal street vendors to images found on the internet, taken from doctoral theses, as in the case of his lithographs of petroglyphs from the Coquimbo region. It’s as if what matters is not so much the content of the images that flood us, but the arrangement they share.
[Español]
2019. expo bipersonal junto a Matías Amici en Casa Andacollo.
8 imágenes en marco de aluminio. litografía sobre fabriano 300gr., foto litografía sobre fabriano 300gr., placa aluminio de fotolitografía, dibujo sobre papel algondón 300gr. e impresión giclée sobre papel algodon 300gr. dimensiones variables.
Primero lo último - texto de Matías Amici
Pensemos una excavación arqueológica. Convengamos rápidamente que primero encontraríamos lo último que ocurrió. Este hecho tan obvio –primero lo último- ya rompe con la lógica narrativa para abrirse al encuentro simultaneo de cosas, quizás la posibilidad más importante de la planeidad como aproximación […] Jackson se apropia rápidamente de su entorno cotidiano que va desde la inspiración provocada por una conexión wifi que va lenta, los puestos callejeros de venta informal, hasta la apropiación de imágenes encontradas en internet pertenecientes a tesis doctorales, como es el caso de sus litografías sobre los petroglifos de la región de Coquimbo; como si lo importante fuera el arreglo que comparten las imágenes que nos inundan, no tanto su contenido.